Marketing kennisbank

Zorg dat uw website up-to-date is en een professionele uitstraling heeft. Een goede structuur, duidelijke navigatie en makkelijk te vinden informatie zijn heel belangrijk. Gebruik zoekmachineoptimalisatie (SEO). Zorg dat uw website goed gevonden wordt door zoekmachines. Lees onze 10 tips over hoe u dit kunt aanpakken.

Heeft u wel eens moeite om dingen te onthouden? Ja? Dan weet u dat herhaling een goede manier is om iets te onthouden. Dit is ook het geval bij marketing. Als uw klant uw bedrijfsnaam vaak voorbij hoort of ziet komen, onthouden ze u beter. Het frequent tonen van uw media-uitingen helpt daarbij. Daarnaast leidt het ook tot en een hogere merkentrouw.

Adverteren in de zomerperiode? Heeft dat zin? Nog steeds leeft bij veel bedrijven het idee dat adverteren in de zomer niet loont. Want het is tenslotte ‘komkommertijd’. Het tegendeel is echter waar. Om deze vijf redenen is het namelijk wel degelijk interessant om in de zomerperiode te adverteren. Lees meer…

Bent u al begonnen met de marketingplannen voor 2024 voor uw onderneming? De branche is competitief en vraagt om zorgvuldige planning en strategische beslissingen. Maar waar legt u nou de focus? We begrijpen de uitdagingen waarmee bedrijven in de branche worden geconfronteerd en helpen u graag verder. Het is voor uw marketingplan met name belangrijk om de juiste balans te vinden tussen merkopbouw en verkoopactivatie. Het juiste evenwicht kan uw merk versterken terwijl u tegelijkertijd uw omzet verhoogt.

Zorg dat potentiële klanten weten waarom ze met uw bedrijf moeten werken. 68% van de kopers besteedt veel tijd aan het onderzoeken, lezen en bekijken van inhoudelijke informatie voordat ze overgaan tot aankoop. Waar zoeken zij naar? Kennis, kwaliteit of een uniek product? Zorg dat ze weten wat ze kunnen verwachten. Wek eerst interesse op en bouw dan aan vertrouwen. Zorg voor relevante informatie door te verrassen, informeren, instrueren of vermaken. Activeer een connectie tussen merk en doelgroep daardoor komt transactie eenvoudig dichterbij.

Ontvang praktische tips en tools om meer te doen met de klantgegevens die u al heeft. Uw klantdata geeft u veel informatie over uw klant en hoe u deze het beste kunt bereiken. Wie kunt u verleiden tot gewenst gedrag, hoe groot is deze doelgroep en wie is uiteindelijk de beslisser bij aankoop van uw product of dienst? Deze informatie is super belangrijk om te weten. Hoe beter u uw doelgroep kent, hoe makkelijker u uw product of dienst kunt verkopen. Download de whitepaper en leer meer over kwalitatieve en kwantitatieve data die uw business verder helpen.

Er zijn verschillende punten waar de marketing in b2b bedrijven vaak beter kan. Hier zijn enkele van de meest voorkomende ‘fouten’:

  1. Geen doelgroep gekozen
  2. Geen focus
  3. Geen consistente boodschap
  4. Geen strategie

Een goed merk is niet alleen een naam, het is de ziel van uw bedrijf en de kracht achter uw succes. In de maakindustrie, waar concurrentie hevig is en de markt constant evolueert, kan uw merk de sleutel zijn tot het overwinnen van uitdagingen en het bereiken van groei. Ontdek hoe merkopbouw uw onderneming kan transformeren en u een voorsprong kan geven in een competitieve wereld. Lees verder voor waardevolle inzichten over hoe u met uw merk klanten kunt binden, vertrouwen kunt opbouwen en innovatie kunt stimuleren.