Marketing kennisbank
Zorg dat uw website up-to-date is en een professionele uitstraling heeft. Een goede structuur, duidelijke navigatie en makkelijk te vinden informatie zijn heel belangrijk. Gebruik zoekmachineoptimalisatie (SEO). Zorg dat uw website goed gevonden wordt door zoekmachines. Lees onze 10 tips over hoe u dit kunt aanpakken.
Heeft u wel eens moeite om dingen te onthouden? Ja? Dan weet u dat herhaling een goede manier is om iets te onthouden. Dit is ook het geval bij marketing. Als uw klant uw bedrijfsnaam vaak voorbij hoort of ziet komen, onthouden ze u beter. Het frequent tonen van uw media-uitingen helpt daarbij. Daarnaast leidt het ook tot en een hogere merkentrouw.
Adverteren in de zomerperiode? Heeft dat zin? Nog steeds leeft bij veel bedrijven het idee dat adverteren in de zomer niet loont. Want het is tenslotte ‘komkommertijd’. Het tegendeel is echter waar. Om deze vijf redenen is het namelijk wel degelijk interessant om in de zomerperiode te adverteren. Lees meer…
Bent u al begonnen met de marketingplannen voor 2024 voor uw onderneming? De branche is competitief en vraagt om zorgvuldige planning en strategische beslissingen. Maar waar legt u nou de focus? We begrijpen de uitdagingen waarmee bedrijven in de branche worden geconfronteerd en helpen u graag verder. Het is voor uw marketingplan met name belangrijk om de juiste balans te vinden tussen merkopbouw en verkoopactivatie. Het juiste evenwicht kan uw merk versterken terwijl u tegelijkertijd uw omzet verhoogt.
Ontvang praktische tips en tools om meer te doen met de klantgegevens die u al heeft. Uw klantdata geeft u veel informatie over uw klant en hoe u deze het beste kunt bereiken. Wie kunt u verleiden tot gewenst gedrag, hoe groot is deze doelgroep en wie is uiteindelijk de beslisser bij aankoop van uw product of dienst? Deze informatie is super belangrijk om te weten. Hoe beter u uw doelgroep kent, hoe makkelijker u uw product of dienst kunt verkopen. Download de whitepaper en leer meer over kwalitatieve en kwantitatieve data die uw business verder helpen.
Er zijn verschillende punten waar de marketing in b2b bedrijven vaak beter kan. Hier zijn enkele van de meest voorkomende ‘fouten’:
- Geen doelgroep gekozen
- Geen focus
- Geen consistente boodschap
- Geen strategie
- …