De kracht van herhaling

Wanneer u zichtbaar wilt zijn met uw bedrijf is het van cruciaal belang om de kracht van herhaling te begrijpen en doelgericht te gebruiken. U wilt natuurlijk dat uw bedrijf bij uw doelgroep bekend is en blijft. Dit kunt u bereiken door herhaling van uw boodschap. Een studie uit 2006 (Lee & Labroo) toonde aan dat herhaalde blootstelling aan een advertentie leidde tot een positiever gevoel ten opzichte van het geadverteerde product en een hogere intentie om het product te kopen. Een ander onderzoek uit 2013 (Fang & Singh) toonde aan dat herhaling van marketingcommunicatie kan leiden tot meer aankopen en een hogere merkentrouw. Om van deze feiten slim gebruik te maken, moet worden gericht op het het creëren van bekendheid.

Effect van herhaling

Het effect van herhaling is gebaseerd op twee belangrijke mechanismen: bekendheid en het gemak waarmee het brein een boodschap verwerkt. Door herhaling wordt uw merknaam of logo bekender en herkenbaarder, waardoor het gemakkelijker wordt om deze te onthouden en te associëren met uw bedrijf. Om herhaling effectief te gebruiken in uw marketing, is het belangrijk om een heldere en duidelijke boodschap te vertellen. Wanneer u steeds dezelfde boodschap promoot wordt dit herkenbaar voor uw potentiële klant.

Wat betekent dit voor u?

Herhalen, herhalen, herhalen. Het inzetten van herhalingstechnieken zijn belangrijk om van een potentiële klant een klant te kunnen maken. Denk aan bannering op een websites en in nieuwsbrieven, retargeting, advertenties in magazines en advertenties via zoekmachines, om de blootstelling aan uw merknaam te vergroten en het gedrag van uw doelgroep te beïnvloeden. Belangrijk hierin is dat u diverse kanalen gebruikt. Uiteraard kunnen wij u hierbij ook helpen. Wij kijken graag met u mee, welke kanalen zijn van belang voor uw doelgroep en welke advertenties, campagnes of banners zijn voor uw bedrijf interessant? Onze uitgeverij is in diverse branches actief en daarmee weten wij een grote brede doelgroep te bereiken. Door een combinatie van promotiemiddelen goed in te zetten bent u top of mind bij uw potentiële klant op het moment dat hij u nodig heeft.

Meer weten? Neem vrijblijvend contact op met Jur de Dalie voor een persoonlijke aanpak voor uw bedrijf:

Jur de Dalie | Certified digital strategy professional
Telnr: +31 (6) 11682703
E-mail: j.dedalie@mybusinessmedia.nl

Bron:

  • Lee, A. Y., & Labroo, A. A. (2006). The effect of conceptual and perceptual fluency on brand evaluation. Journal of Marketing Research, 43(3), 345-356.
  • Fang, X., & Singh, S. N. (2013). The effect of repetition on consumer behavior: A meta-analysis. Psychology & Marketing, 30(3), 201-212.