Creëer relevante content


Content kan uw bedrijf transformeren en versterken. Klinkt goed, maar hoe kunt u hier dan gebruik van maken? Iedereen wil natuurlijk relevante content produceren voor zijn doelgroep. Laten we starten bij wat content eigenlijk is.

Wat is content eigenlijk?

Goede content opent deuren en creëert nieuwe kansen voor uw bedrijf. Het is als de bouwsteen van communicatie, die informatie en ideeën tot leven brengt en uw boodschap verspreidt naar de wereld om je heen. Content omvat alles wat je deelt met je doelgroep: van inspirerende blog-artikelen en boeiende video’s tot pakkende sociale media-updates en nuttige handleidingen. Het is de manier waarop u uw kennis en expertise deelt, relaties opbouwt met potentiële klanten en uzelf positioneert als een autoriteit in de branche. Relevante content is content die uw doelgroep direct aanspreekt. Content dat speciaal ontwikkeld is voor uw klant en ingaat op de behoeften en wensen die bij uw klanten leven.

Waarom is content belangrijk?

Maar waarom is content zo belangrijk voor uw bedrijf? Door waardevolle en relevante content te creëren, kunt u:

  1. Betrokkenheid opbouwen: Door interessante en informatieve content te delen, trekt u de aandacht van jouw doelgroep en stimuleert u interactie en betrokkenheid.
  2. Vertrouwen opbouwen: Content biedt u de mogelijkheid om uw kennis en expertise te tonen, waardoor klanten vertrouwen krijgen in uw bedrijf en jouw producten of diensten.
  3. Bereik vergroten: Door uw content te delen op verschillende kanalen en platforms, vergroot u de zichtbaarheid van uw bedrijf en trekt u nieuwe potentiële klanten aan.
  4. Conversies stimuleren: Goed doordachte content kan potentiële klanten overtuigen om actie te ondernemen, zoals het kopen van uw producten, het aanvragen van een offerte of het inschrijven voor uw nieuwsbrief.

Content is de sleutel tot het ontgrendelen van groeimogelijkheden voor uw bedrijf. Het stelt u in staat om uw boodschap op een boeiende en effectieve manier over te brengen, terwijl u waardevolle relaties opbouwt met uw doelgroep.

Relevante content

Zorg dat potentiële klanten weten waarom ze met uw bedrijf zouden moeten werken. 68% van de kopers besteedt veel tijd aan het onderzoeken, lezen en bekijken van inhoudelijk informatie voordat ze overgaan tot actie. Wat is hun gewin? Waar hebben zij baat bij? Kennis, kwaliteit of een uniek product? Zorg dat zij weten wat ze krijgen. Iemand moet uw bedrijf eerst leren kennen en interessant gaan vinden. Pas dan kunt u bouwen aan vertrouwen. Zorg voor inhoudelijk relevante informatie door te verrassen, informeren, instrueren of vermaken. Hierdoor wordt een inhoudelijke connectie gelegd tussen merk en doelgroep waardoor een uiteindelijke transactie eenvoudig dichterbij komt. 

Waardevolle content die ertoe doet en bijdraagt aan de doelstellingen van de organisatie. Maar waar zit jouw doelgroep echt op te wachten? Hoe voorkom je dat je je publiek overspoelt met irrelevante content?Heeft u hulp nodig met het ontwikkelen van goede content? Neem gerust contact op. Wij denken graag met u mee.

Lees ook meer over de kracht van herhaling of over zichtbaarheid & relevantie van uw bedrijf.

Meer weten? Neem vrijblijvend contact op met Jur de Dalie voor een persoonlijke aanpak voor uw bedrijf:

Jur de Dalie | Certified digital strategy professional
Telnr: +31 (6) 11682703
E-mail: j.dedalie@mybusinessmedia.nl