Ontdek waarom adverteren in de zomer een slimme zet is

 

Ontdek de kracht van zomeradvertenties voor uw onderneming in de engineering of maakindustrie met deze vijf onweerstaanbare redenen om te adverteren!! 

1. Meer aandacht

Zomertijd, aandachtstijd! Terwijl mensen ontspannen tijdens hun vakantie, nemen ze meer tijd om zich te oriënteren. Grijp deze kans om als merk of potentiële werkgever op te vallen tijdens zonnige zomerdagen, wanneer ondernemers openstaan voor aankopen. De zakelijke besluitvorming bij bedrijven gaat immers gewoon door.

2. Slimme advertenties tegen lagere kosten

Ondanks het grotere bereik zijn advertentiekosten in de zomer vaak lager dan tijdens andere perioden, zoals de feestdagen. Veel adverteerders beseffen nog niet hoe rendabel het is om in de zomer te adverteren, waardoor vaak de gemiddelde advertentieprijs daalt. Slimme ondernemers kunnen zo tegen lagere kosten een groter marktaandeel veroveren en zichtbaarder zijn dan hun concurrentie.

3. Minder concurrentie

Veel bedrijven hebben de neiging om hun advertentie-activiteiten te verminderen tijdens de zomermaanden, omdat ze denken dat klanten en zakenpartners minder betrokken zijn. Dit creëert echter een unieke kans voor uw B2B-onderneming. Met minder concurrentie kunt u opvallen en de aandacht van potentiële klanten trekken. Door te adverteren in de zomer kunt u een voorsprong nemen op uw concurrenten en uw merk prominenter positioneren. Als uw actie aanslaat of ludiek genoeg is, zal het nieuws zich als een lopend vuurtje verspreiden.

4. Vind talent in de zomer

Op de Nederlandse arbeidsmarkt woedt momenteel een ‘war for talent’. Het is moeilijk om mensen te vinden die perfect passen bij uw openstaande functies, omdat andere bedrijven ook op zoek zijn naar vergelijkbaar talent. Bovendien is slechts 11% van de werkzoekenden actief op zoek naar een baan, terwijl 46% latent op zoek is en 42% helemaal niet op zoek. Wanneer werkzoekenden wel op zoek gaan naar een nieuwe baan, doen ze dat vooral in de zomer. Als ondernemer die nieuw talent zoekt, is het verstandig om juist in de periode waarin uw concurrentie dat niet doet, uzelf als aantrekkelijke werkgever te presenteren in de juiste doelgroep. Tip: kijk ook eens op vacatures.engineersonline.nl.

5. Adverteren is altijd een slimme keuze

Of het nu lente, herfst, winter of zomer is, het is altijd verstandig om uw merk onder de aandacht te brengen van de juiste doelgroep via de juiste mediakanalen. De effectiviteit van adverteren binnen het netwerk van MyBusinessmedia is bewezen aan de hand van talloze succesvolle cases. We willen u echter vooral helpen zichtbaar te zijn bij een doelgroep die voor u relevant is.

Meer weten? Neem vrijblijvend contact op met Jur de Dalie voor een persoonlijke aanpak voor uw bedrijf:

Jur de Dalie | Certified digital strategy professional
Telnr: +31 (6) 11682703
E-mail: j.dedalie@mybusinessmedia.nl