Vakmedianet neemt VMT en Voeding Nu van MYbusinessmedia over


De directies van de Vakmedianet Groep en MYbusinessmedia hebben vandaag de overname van VMT, Voeding Nu en VMT Food.be per 1 maart a.s. van MYbusinessmedia, aangekondigd.

  • Vakmedianet bouwt nr.1-positie in B2B foodsegment verder uit.
  • MYbusinessmedia focust zich op haar kernmarkten in techniek.
  • VMT en Voeding Nu: sterke merken en stabiele basis in betaalde content.
  • Bij verkoop zijn 10 medewerkers betrokken.


Strategische focus op betaalde content online

Ruud Bakker, CEO Vakmedianet: “Vakmedianet creëert met de hoogwaardige content van VMT (Voedingsmiddelen, Management & Technologie) en Voeding Nu een optimaal bereik bij scherp gedefinieerde community’s in Nederland en België. Deze community’s worden gekenmerkt door een stabiele groep betalende lezers, regelmatig terugkerende online bezoekers en veel loyale eventdeelnemers in de voedingsmiddelenindustrie. De titels passen naadloos in ons businessmodel en versterken de positie van Vakmedianet als leidend mediabedrijf voor professionals en ondernemers in Nederland. Vakmedianet is al onbetwist nummer 1 op het gebied van foodretail met de merken Distrifood en Foodmagazine. Deze overname biedt nieuwe
mogelijkheden voor lezers en adverteerders.”

Joachim Driesen, CEO van MYbusinessmedia voegt daaraan toe: “Wij zijn ervan overtuigd dat voor VMT en Voeding Nu Vakmedianet het juiste uitgeefhuis is om het potentieel van de titels verder te ontwikkelen. De door Vakmedianet ontwikkelde online knowhow en technologie zal de verdere groei van VMT en Voeding Nu versnellen. MYbusinessmedia focust zich verder op haar technische titels in engineering en maakindustrie en onderzoekt in dit segment verdere uitbreiding door acquisitie of autonome groei.”

Bereik van meer dan 1,2 miljoen professionals
Vakmedianet nam eerder van Wolters Kluwer portfolio’s over met leidende titels op het gebied van algemeen en financieel management, HR, arbo, or, facilitair management, managementsupport, alsook de verzekeringstitel am:. De HR-titels PW. en HRbase zijn overgenomen van VNU Media. Eind 2014 werden van Reed Business de leidende portfolio’s op het gebied van Food & Horeca en Logistiek & Mobiliteit overgenomen. Medio 2016 werden de bouw-, vastgoed- en installatietitels en databases van Sdu overgenomen.
Vakmedianet heeft een bereik van meer dan 1,2 miljoen professionals en ondernemers in Nederland. “Het onlinemodel dat Vakmedianet heeft ontwikkeld”, zegt Bakker, “maakt het mogelijk dat wij in staat zijn onze (betalende) lezers steeds gerichter met relevante content te bedienen en daardoor adverterende klanten zeer gerichte marketing- en salesoplossingen aan te bieden, in de vorm van contentmarketing en lead generation. De unieke, stabiele basis van betalende lezers en websitebezoekers van VMT en Voeding Nu passen perfect in dat businessmodel.

Over Vakmedianet
Vakmedianet biedt vakinformatie die professionals en ondernemers in staat stelt digitaal relevante informatie te vinden en snel betrouwbare antwoorden te vinden op hun vragen, waarbij zij daarnaast in print, op congressen en via boeken geïnspireerd worden door relevante vakinformatie. Kijk voor meer informatie op www.vakmedianet.nl.

Over MYbusinessmedia
De ambitie van MYbusinessmedia is om ondernemers in de techniek en maakindustrie te informeren, te inspireren en te helpen hun klanten te bereiken en te binden via digitale media, print en evenementen.