oplossingen op maat

Traffic en conversie op Boersema’s website krijgt impuls door integrale online marketing aanpak

Door de inzet van landingspagina’s zien wij stijgende resultaten in de zoekmachine en meer verkeer naar onze website.

mevrouw Boersema

maatwerkoplossing

Klant: Boersema

 

Aanleiding

Boersema is specialist op het gebied van interne op- en overslag van droge stoffen. Het bedrijf had drie concrete doelstellingen voor hun website: de traffic naar de website moest omhoog, ze wilden betere posities in de Google zoekresultaten en een hogere conversie door middel van een contactformulier. Boersema vroeg aan MYbusinessmedia welke online marketing middelen zij het best konden inzettten om die doelen te realiseren.

Aanpak

MYbusinessmedia stelde een driestappenplan voor: onderzoek, uitvoering & resultaten en rapportage & campagnebeheer. Met een Quick Scan werden de inhoud, techniek en populariteit van de site beoordeeld, met een zoekwoordenanalyse werden de meest relevante zoektermen achterhaald. Op basis van dit onderzoek adviseerde MYbusinessmedia om aanpassingen door te voeren op de website, om specifieke landingspagina’s in te richten per zoekterm en om een minisite te bouwen op vraagenaanbod.nl.

Resultaat

De internet marketing campagne leverde Boersema top 10 posities op voor 10 zoektermen, een continue bezoekersstroom naar de website en een toename van aanvragen via de website. Boersma heeft maandelijks inzicht in de voortgang en status van de campagne op basis van de posities van de zoekwoorden in Google, het aantal bezoekers, de conversie en de score van aanverwante zoekwoorden. De resultaten worden constant bewaakt en bijgestuurd voor een optimaal resultaat.