Eisma Media Groep neemt vakblad Het Houtblad over van MYbusinessmedia
.

 

Vandaag hebben Eisma Media Groep bv te Leeuwarden en MYbusinessmedia bv te Deventer bekend gemaakt dat per 1 januari a.s. het vakblad Het Houtblad met website, nieuwsbrief en het evenement Houtdag door Eisma Media Groep van uitgeverij MYbusinessmedia wordt overgenomen.


Het Houtblad verschijnt in print 8 keer per jaar en wordt verspreid onder personen, bedrijven en instellingen die zich beroepsmatig bezig houden met hout in de bouw. De lezers bevinden zich vooral bij opdrachtgevers, architectenbureaus, woningbouwverenigingen, gemeentelijke bouw- en woningtoezichten en bouwbedrijven. Tevens wordt Het Houtblad in de houthandel, hout- en meubelindustrie en in het middelbaar, hoger en universitair (beroeps)onderwijs ruim verspreid.

 

MYbusinessmedia verkoopt haar merk Het Houtblad om beter te kunnen focussen op producten en diensten van haar meer technische clusters voor onder andere de maakindustrie en food. Het Houtblad valt niet binnen één van die clusters en is binnen de uitgeverij een standalone merk. Het merk is volgens MYbusinessmedia en Eisma Media Groep sterker binnen het cluster van bouwbladen van de laatste uitgeverij.

 

Per 1 januari 2019 wordt de uitgave toegevoegd aan het portfolio van dochterbedrijf Eisma Bouwmedia bv te Doetinchem, onder andere uitgever van Bouwwereld, ArchitectuurNL en de Aannemer en vanaf 1 januari 2019 ook van Houtwereld.

 

Deze acquisitie is een complementaire versterking van de bouwportfolio en opnieuw een uitbreiding van de B-2-B merken van de Eisma Media Groep.