oplossingen op maat

NNK en VMT bundelen krachten voor het bouwen van een community van kwaliteitsmanagers

maatwerkoplossing

Klant: Nederlands Netwerk voor Kwaliteitsmanagement (NNK)

Het Nederlands Netwerk voor Kwaliteitsmanagement (NNK) zocht een platform om kennis en ervaring te delen met potentiële leden, met als doel een grotere zichtbaarheid en het werven van nieuwe leden. VMT, onderdeel van MYbusinessmedia, kende het NNK als een vereniging met veel kennis en een eigen specifieke doelgroep, bij wie VMT ook graag zichtbaar wilde zijn. Samen hebben de partijen als doel te bouwen aan een (inter)nationale community van kwaliteitsmanagers en te onderzoeken welke rol en positie deze heeft in het levensmiddelenbedrijf.

De twee partijen vonden elkaar in een samenwerking waarbinnen het delen van kennis en ervaring op het vlak van kwaliteitsmanagement centraal staat. In 2012 maakten VMT en het NNK een afspraak voor vijf jaar voor het organiseren van een jaarlijkse bijeenkomst voor kwaliteitsmanagers uit de levensmiddelenindustrie. De bijeenkomst is het podium voor de nieuwe verkiezing van de Kwaliteitsmanager LMI van het Jaar.
Er is wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de positie en de rol van een kwaliteitsmanager in het levensmiddelenbedrijf en hoe deze positie valt te verbeteren.